ההנחה הבסיסית בשיטת אלבאום היא כי כל אחד מאיתנו נולד עם פוטנציאל מולד, ושאיפתו של כל אחד לממש את הפוטנציאל המולד שלו. מימוש הפוטנציאל קל יותר כאשר מערכות הגוף השונות עובדות בתיאום בו זמנית במינימום מאמץ. לכל אחד מאיתנו ארבע יכולות עיקריות (המוגדרות באלבאום כאינטליגנציות) – הגופנית, הרגשית, החשיבתית והאנרגטית. כאשר אחת המערכות אינה במיטבה, או כאשר התיאום בין המערכות לקוי, קשה לפרט למצות את הפוטנציאל האישי שלו. אי מימוש הפוטנציאל האישי יוצר פער בין המצוי לבין הרצוי, פער הגורם לתסכול (הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים) והמשפיע על תחומי חיים רבים. מכאן, ששיפור התיאום בין מערכות הגוף השונות מגביר את סיכויי מימוש הפוטנציאל האישי ומקטין את התסכול.
 
הטיפול בשיטת אלבאום מתחיל, בדרך כלל, בחיזוק הגוף. שיפור התפקוד של כל איבר בגוף, שיפור יכולת הקואורדינציה בין האיברים השונים (למשל, ביצוע פעולה מסוימת ביד ימין ופעולה אחרת ביד שמאל) ושיפור יכולת השילוב והתיאום בין היכולות השונות (שליפה מהזיכרון תוך כדי פעילות גופנית ונשימה). בנוסף, יאפשר הטיפול גמישות והרפיה ושחרור הגוף. ידוע כי הגוף זוכר חוויות ורגשות, הן טראומה (זיכרון קשה) והן רגשות מכווצים שלא בוטאו. זיכרונות אלו יכולים לגרום לנוקשות, חסימות, כאבים ומחלות. לכן, כדי לשפר את איכות התיפקוד ואת איכות החיים יש ללמוד לשחרר את הגוף. לא לצבור חסימות חדשות, ולשחרר, עד כמה שניתן, חסימות ישנות. שחרור זה נעשה בשיטת אלבאום דרך תנועה, דרך הרפיה, גמישות ומגע.
 
שיטת אלבאום היא שיטה גופנית. השיטה מיועדת לשפר את רמת התפקוד של ילדים ושל מבוגרים. למותר לציין כי הקשיים התפקודיים (הן בתחום הלמידה וההתארגנות והן בתחומי כישורי התמודדות) אינם נחלתם של ילדים בלבד. כל אחד מאיתנו יכול לשדרג את יכולותיו ולמצות באופן מלא יותר את הפוטנציאל המולד הנמצא בו. הקושי בולט יותר אצל ילדים שטרם למדו כיצד להסתירו, או כיצד לחיות איתו.
  
למי מתאימה השיטה? לכל מי שרוצה לחיות טוב יותר, ובמיוחד לאלו המתמודדים עם קושי אחד או יותר מהרשימה המפורטת: הפרעות קשב וריכוז, ADD ,ADHD, דיסלקציה ובעיות קריאה, דיסגרפיה, דימוי עצמי וחברתי נמוך, דימוי גוף נמוך, היפראקטיביות, תנועתיות יתר, רגישות יתר, חוסר וויסות חושי, יציבה לקויה, כאבי ראש, רפיון שרירים, מתח שרירים, בעיות קואורדינציה, חיזוק כוח הרצון ושיפור כישורי התמודדות.
 

 

 

 

 

 

050-7516279                     מרכז טיפולי מעוז                    Michaela.maoz@gmail.com
לייבסיטי - בניית אתרים